vineri, 2 noiembrie 2012

                     ????....


Stau cu lampa veche-n fata
La lumina ei ambigua
Lumina obscura ce te învata
Ca însasi viata ce-i continua
Poate fi cam schimbatoare
Ca lumina:când mai mica,când mai mare.
Si ca lumina lampii cu ale ei raze
Ce joaca peperetii întunecati
La fel si urmele trecutului în viata
Ti-apar în fata ochilor înlacrimati.
În jocul umbrelor din mica ta odaie
Distingi batrâni ce se înconvoaie
Sub greutatea anilor amari si grei
Si-ti vine a plânge vrei nu vrei...
Si parca vezi în ale umbrelor miscari
Pâna hat încolo în departari
Viata toata îti trece pe dinainte
Cu cele rele,cele bune si cele sfinte
Si-ti vezi trecutul îndurerat si amar
Si viitorul îti pare tare precar
Si nu mai ai încredere,nu poti spera
Ca viata poate fi si buna nu doar rea
Privesti la umbre,umbrele îti spun:
Viata poate fi si buna,omul poate fi si bun
Si joaca înaite-mi si danseaza
Si simt cum viata-n piept pulseaza
Si-mi vine sa intru cu ele în joc
Sa dansam pe duduitul lemnelor din foc
Sa putem cânta si crede-n viata grea
Sa credem ca poate fi si buna nu doar rea.
Sa luam din viata tot ce are ea mai bun;
Si duduitul lemnelor si umbrele mi-o spun.
Le-as crede;dar chiar de sunt reale
Nu pot vorbi caci nu au corzile vocale.
Si atuncea eu...ce-am auzit mai înainte?
Cine a vorbit?caci ele nu au fost...
A fost imaginatia mea,propria-mi minte
Ma sfatuiam eu însami si ma luam la rost.
---------------------------------------------------
Si-as mai privi la umbre 
Si la jocul lor nebunesc
Dar gândurile-mi devin sumbre
Si tare as vrea sa le gonesc
Dar iata lampa-ncet se stinge 
Tristetea iarasi ma învinge
Si teama mi-e de sufletul meu
Ca-l simt batrân si para-i greu
Nu voi sa termin,nu asa curând
Ca lampa ce se stinge încet,plângând
Si plâng si eu cu ea în rând
Mi-aud si sufletul plângând
Si adorm încet în lungi suspine
Las întunericul sa patrunda-n mine
Si ma cuprinde groaza si ma înfior
Si scârtâie si usa la pridvor
Si sunt singura si mi-e teama
Aud moartea la ea cum ma cheama
Dar nu voi,nu voi sa ma duc
Vreau din viata asta un pic sa mai apuc
Caci asa cum e:urâta si neagra
Nu voi sa mor,o vreau întreaga
Sa o traiesc asa cum o fi ea
Neagra sau roz,buna sau rea
Nu voi sa pier,voi sa traiesc
Caci stiu ca am sa reusesc
Am sa înving nu ma voi lasa
Pieirii.Si nimeni viata nu-mi va lua
Caci voi lupta...da!Voi lupta...
                                S.Sicoe

Niciun comentariu: